חיפוש
Filters
Close

מזוודות רכות מול מזוודות קשיחות - יתרונות וחסרונות

יום חמישי 01 אפריל 2021

מים רבים עברו בנילוס מאז אבותינו ארזו את חפציהם ויצאו ממצרים כשהם קושרים את חפציהם בתוך אריג. עולם המזוודות של היום הוא עולם של נוחות שלא ניתן לדמיין היום את החיים בלעדיה. כיום מזוודה ללא גלגלים וללא  ידית טלסקופית נחשבת מוצג מוזיאוני בלבד ולא אביזר שמשרת את בעליו.  הגלגלים מאפשרים גרירה של הכבודה, כך שמשקלה לא יורגש. ידית טלסקופית היא ידית המורכבת ממספר פרקים, צינורות למעשה, הנכנסים זה לתוך זה, כמו טלסקופ, ובסופו של דבר נכנסים אל תוך המזוודה עצמה. מה שמתאפשר בזכות הידית הטלסקופית הוא ידית מאוד ארוכה שניתן לבחור את האורך שלה בהתאם לגובה האדם הגורר את המזוודה וגם בהתאם לזווית המזוודת הרצויה לו, ומצד שני ניתן לקפל את כולה לתוך המזוודה כך שהידית לא תפריע בזמן האכסון או בזמן הטיסה.

המזוודות היום נחלקות לשני סוגים – מזוודות קשיחות, העשויות מפולימר הנקרא ABS, ומזוודות רכות שהן למעשה אריג שעשוי לרוב מחוטי פוליאסטר. לכל אחד משני הסוגים יתרונות וחסרונות שנציג במאמר זה.

הייתרון הבולט של המזוודות הקשיחות הוא כמובן שהן שומרות על צורתן ובכך מונעות מעיכה של חפצים שמאופסנים בהן. לעיתים זה לא חשוב, אבל אם לוקחים במזוודה חפצים שאמורים לשמור על צורה מיוחדת (למשל – גלובוס) רצוי להשתמש במזוודה נוקשה. בנוסף – כמובן שקשה יותר לחבל בה או לשדוד אותה.

שוגון משווקת מזוודות קשיחות בגדלים 20 אינצ', 24 אינצ' ו-28 אינצ'.

יתרונות המזוודות הרכות:

ניתן לרוקן אותן מנפחן כאשר הן לא בשימוש וכך לאפשר אפסון שלא גוזל הרבה מקום. ניתן גם לאפסן מזוודות בגדלים שונים זו בתוך זו ולחסוך עוד יותר במקום אפסון.

מזוודות רכות הן כמו סיר עם מכסה, כאשר הרוכסן מחבר את הסיר עם המכסה. המשמעות היא בעצם שכשאורזים – ממלאים את כל נפח המזוודה עד גדותיה ואז סוגרים, בניגוד למזוודות קשיחות, אשר בהן הרוכסן נמצא באמצע המזוודה ולכן כשמניחים את הציוד בתוכה, כשהוא מגיע לגובה הרוכסן עדין רק חצי מזוודה מלאה, דבר המסבך את האריזה, ומקשה לאמוד – כמה באמת המזוודה מסוגלת להכיל?

מזוודה רכה גם משנה את צורתה בהתאם לסידור החפצים בפנים, וכתוצאה מכך למעשה יש יכולת ניצול טובה יותר שלה, ולכן יכולה להכיל יותר מאשר מזוודה קשיחה.

לשוגון מגוון מזוודות רכות בגדלים שונים. מזוודות בצורת מזוודה בגדלים 20 אינצ'', 24 אינצ' ו-28 אינצ', וגם מזוודות רכות שאינן בצורה קלאסית של מזווה אלא יותר של תיק ספורט כגון טרולי פריז וטרולי קנדה.

החיסרון של מזוודה רכה לעומת מזוודה קשיחה  הוא כמובן, שהבגדים בתוכה לא יישארו מגוהצים וחלקים כפי שהיו כשנכנסו למזוודה, וזה המקום להזכיר מוצר נוסף שקשור לעולם המזוודות והאריזות – החולצון. החולצון הוא מארז לחולצה שמיועד להכנסה למזוודה, ונועד לשמור על חולצות מגוהצות בתוך המזוודה עד ההגעה הבטוחה אל היעד. זהו אביזר חובה למי שטס/נוסע לכנס או לפגישת עסקים וזקוק לבגדי שרד מגוהצים עם ההגעה ליעד. מקפלים חולצה ו/או מכנסיים מגוהצים אל תוך החולצון, סוגרים הרוכסן ומניחים במזוודה. אפשר לסדר מזוודה שלימה עם חולצונים במקרה הצורך. שוגון משווקת שני מארזי חולצות: מארז לחולצות חולצון ומארז לחולצות טורין.

השאר תגובה

top