חיפוש
Filters
Close

ציוד בטיחות - בטוח שאתה בטוח

יום ראשון 06 פברואר 2022

סביבת עבודה חיצונית יכולה להיות לא פעם מקור לאירועי בטיחות שעלולים להיגרם בשל מפגעים שונים. עבודה בסביבת כבישים, מקומות הדורשים נראות רבה, תאורה שאינה מספקת – כל אלה עלולים להוות סיכון לעובדים או לאנשים הנמצאים במקום ואינם מצוידים היטב. לא מדובר בהכרח על עבודה בתנאי גובה או הרמת משאות כבדים, גם שהייה על הכביש לתיקון נקר (פנצ'ר) יכולה להיות מסוכנת כשלא משתמשים באמצעי בטיחות המבטיחים נראות טובה.

רואים אותך מרחוק

בשנת 2006 נחקק במדינת ישראל "חוק האפודים הזוהרים" אשר מחייב נהגים לשאת ברכבם אפודים זוהרים בצבעי צהוב או כתום ללא שרוולים. החקיקה נועדה להגן על נהגים היוצאים מרכבם בדרך בין עירונית ולאפשר להם להיראות גם מרחוק על ידי לבישת אפוד זוהר. ילדים במשמרות הבטיחות במעברי חציה לובשים גם הם וסטים המיועדים להבליט אותם ולשמור על ביטחונם. הצבעים הזוהרים גורמים לאור השמש להבליט אותם וליצור ברק הנראה למרחוק. ההבנה שאפוד מאפשר הבחנה באדם ממרחק של 300-200 מטר גם בשעות החשכה יכולה להציל חיים. הקפדה על ציוד בטיחות יכולה לצמצם את מספר תאונות העבודה ולמזער את הסיכון לנפגעים. לצורך כך גם קיימת הקפדה על שימוש בציוד בטיחות באתרי בנייה ותשתיות. רוכבי אופניים אומנם אינם מחויבים ללבוש אפוד זוהר, אך לא מעט מהם מעדיפים לעשות זאת למען ביטחונם. המוצרים הללו נבדקים ברכבים גם במבחן הרכב השנתי ונדרשים להיות תקניים כחלק מאביזרי הבטיחות ברכב.

במקומות עבודה כמו אתרי בנייה, תשתיות כבישים, ארגוני הצלה, פינוי אשפה, תפעול ועוד, ציוד ומוצרי בטיחות כגון אפודי בטיחות הם סטנדרט מחייב כחלק מכלי העבודה התקניים. מוצרים אלה שונים מעט מהאפודים של הנהגים וכוללים כיסים, צמדנים (סקוצ'ים) ורוכסנים לאחסון כלי עבודה שונים. באפודים אלה נוספים סרטים מחזירי אור וגם צבעיהם של הווסטים מאפשרים גיוון ויכולים לכלול אדום, ירוק, כחול ועוד. לאביזרים אלה ניתן למצוא מגוון גדול של סוגים, גם ביגוד ללא שרוולים או עם שרוולים מתנתקים וציוד נוסף המיועד לבטיחות המשתמשים.

לבלוט גם כשסוער

עבודה בחוץ בתנאי מזג אוויר קשים אינה נעימה, אך לפעמים היא נדרשת ואנשי מקצוע שונים מוצאים עצמם מבצעים את תפקידם גם בגשם שוטף, ברוחות ואפילו בשלג. הראות במקרים אלה לקויה, גם של משתמשי הדרך וגם של העובדים עצמם, ולכן מה שמגן עליהם הוא חליפת סערה שמאפשרת להם להיות מוגנים ועם זאת לשחרר את שתי הידיים ולא לאחוז מטרייה. החליפות מיועדות לא רק לעובדים בתנאי מזג אוויר קשים של גשם ורוח, אלא גם למטיילים הבוחרים להיות בחוץ במזג אוויר סוער ועדיין להישאר יבשים ומוגנים. כדי להיות מוגנים באמת, לא מספיק להישאר יבשים, חשוב שגם אחרים יוכלו לראות את מי שנמצא בחוץ גם אם יש ערפל וחושך. לצורך כך חשוב שיהיה ביגוד זוהר בכל שהייה בחוץ העלולה לסכן את האנשים בשטח.

המוצרים השונים החשובים לשמירת הבטיחות צריכים להיות מיוצרים תוך הקפדה על איכות ועמידה בתו תקן. על מוצרי ההגנה המיועדים לבעלי מקצוע ניתן להוסיף לוגו או כל סוג של כיתוב בכל הזמנה ובכל כמות. במחלקת מוצרי הבטיחות והביגוד הזוהר של חברת שוגון הוותיקה ניתן למצוא מגוון של פריטים לבעלי מקצוע, בגדים זוהרים, חליפות סערה ואפודים שונים לכל צורך, גם לילדים. שוגון מפתחת ומעצבת את מוצריה תוך הקפדה על איכות הייצור עד הפרט האחרון ואחראית לאיכות מוצריה גם לאחר הרכישה. המוצרים של החברה משווקים לחברות הגדולות במשק, למגזר הפרטי, העסקי והממשלתי.

top